Ķīnas internetveikali: garantijas un preču kvalitāte

Austrumu internetveikalos iegādātām elektronikas ierīcēm kā planšetdatoriem, mobilajiem tālruņiem ir ierobežotas garantijas iespējas. Lai arī pārdevēji apstiprina garantiju, tomēr praktiski kopējās izmaksas un laiks var pārsniegt preces vērtību, tādēļ ir jāapsver iegādes lietderība. Parasti pie katra produkta tiek norādīts garantijas laiks, tādu neatradīsiet pavisam vienkāršām ierīcēm. Ja prece ir atsūtīta ar defektu, bojāta, tad ir iespēja vērsties klientu atbalstā un pieprasīt atpakaļ naudu vai izsūtīt jaunu preci. Preces nosūtīšana atpakaļ maksā ievērojami vairāk kā piegādes izmaksas no Ķīnas, turklāt patērētais laiks pasta nodaļā. 

Piemēram, vari iegādāties planšetdatoru par 50$ ar visu piegādi, tomēr tā kvalitāte būs apšaubāma, var gadīties defekts vai pēc kāda laika nedarboties, tādēļ izdevīgāk Ķīnas elektroniku iegādāties tepat Latvijā, lai arī mazliet dārgāk, tomēr ar garantiju, kuru var pieprasīt no Latvijas tirgotāja. Ja pērk dārgāku preci, var nākties maksāt nodokļus, rezultātā prece būs par PVN 21% tiesu dārgāk, rezultātā pirms pirkuma rūpīgi vajag izsvērt visus par un pret. Protams, pastāv iespēja, ka pirkums būs izdevies un viss būs labi. Svarīgi ir pievērst uzmanību internetveikala kopējai kvalitātes politikai, piemēram, izvēlēties Aliexpress veikalā uzticamus pārdevējus (veikalus). Meklējiet atzīmi TOP brand pie nosaukuma, tas parādīs, ka preču tirgotājs vismaz ir uzticams un nebūs saskarsme ar lētākiem viltojumiem.

Kvalitātes jautājums Ķīnas precēm vienmēr ir bijis aktuāls – zemās izmaksas nozīmē arī zemāku kvalitāti, netiek pievērsta pārāk liela uzmanība kvalitātes kontrolei. Īpaša uzmanība ir jāpievērš elektronikai, kura var kalpot ilgi vai jau ierasties ar defektu. Nav vērts paļauties uz mobilo tālruņu, planšetdatoru ilgdarbību, visbiežāk šo preču iegādi nākas nožēlot. Atsevišķi veikali cenšas veidot kvalitātes kontroli un rūpīgi pārbaudīt piegādātāju preci pirms to tirgot, papildus ir vērtīgi lasīt lietotāju atsauksmes pie preces. Jāņem vērā, ka preces atsauksme pirms vairākiem mēnešiem var būt nepareiza, jo ir mainījusies pati prece, tās ražošana, izejmateriālu piegādātājs utml. 

Ķīnas tirgū tikai pats pircējs var sevi aizstāvēt, izvēloties, ko tur iegādāties un ko tomēr nē. Problēmu gadījumā veicamās darbības ar garantijas jautājumiem var paņemt vairāk laika kā pati preces vērtība.

Veikali, kuri vairāk seko līdzi kvalitātes jautājumiem un mazāka iespēja saņemt nederīgu preci. Pirms pirkuma veikšanas var ieskatīties citās mājas lapās, lai palasītu atsauksmes par konkrēto Ķīnas internetveikalu, lasīt atsauksmes pie noteiktās Aliexpress preces un pārdevēja profila, tomēr parasti atsauksmes publicē, ja ir bijusi negatīva pieredze, kā arī Ķīnas internetveikalu sīvā konkurence liek izmantot arī negodīgas atsauksmes, lai nomelnotu citus. 

Ebay kā alternatīva

Dažkārt Ebay var atrast tos pašus produktus, kurus piedāvā internetveikali, tur tirgotājiem ļoti rūp savs personīgais reitings, tādēļ neatļaujas tirgot zemas kvalitātes preces. Optimāls risinājums ir iepazīties ar Ķīnas internetveikalos atrodamo informāciju – preces aprakstu, atsauksmes, pircēju reālie attēli un video, bet beigās salīdzināt abu preču cenas. Dažādiem sīkumiem cenu starpība nebūs tik liela, lai būtu vērts tērēt laiku un rezultātā ietaupīt pārdesmit centus. Šo laiku labāk ir veltīt, lai pameklētu internetveikalu atlaižu kuponus, kas pie lielākas summas ļaus ietaupīt.